2013. augusztus 27., kedd

21 napos rajzkihívás - első hét

Mostanában újra rátaláltam a festésre-rajzolásra, így nagyon örültem, mikor Tina (Tündérliget) kitalálta a 21 napos rajzkihívást. A játék elsődleges célja, hogy megtapasztaljuk a mindennapos alkotás örömét és a "misztikus" 21 nap alatt egy kicsit rászokjunk a gyakori alkotásra és ezáltali kikapcsolódásra, feloldódásra. Minden napra kapunk egy témát, és esetleg hozzá valamilyen instrukciót, megkötést, hogy pl. milyen anyagra vagy milyen eszközzel készítsünk alkotást. A feladatokat már előző este megkapjuk, így van idő előtte átgondolni, "megálmodni"... Nagyon élvezem. A feladatok, Tina ötletadó képei és a többiek rajzai is nagyon inspirálóak.
Az első héten ezek a rajzok készültek:

1. ÖNARCKÉP
Rendhagyó portré, NE a tökéletességre törekedj, inkább jeleníts meg egy pillanatnyi hangulatot, érzéseket, akár vágyakat színekben-formákban úgy, hogy Te magad legyél a középpontban!
Én Tina tippjéből kiindulva (rajzold le magad a tükörre) végül ezt a mangás beütésű rajzot készítettem. Egész nap borzasztó álmos voltam (aug. 21 - így jár, aki későn ér haza a tűzijátékról)




2. KEDVENC ÉTELEM
Eszköz: grafit vagy fekete toll + maximum egy szín
Végül nem bírtam egy színnél megállni, 2-3 is lett belőle:



3. KEDVENC OLVASMÁNYOM
Az eszközökhöz nincs megkötés, de az alap legyen könyvlap, vagy más mintás papír.
Kedvenc olvasmányom mi más lenne, mint Harry Potter. Abból is az egyik kedvenc szereplőm, Luna Lovegood. Egy újabb mangás rajz (mi van velem, vagy 10 éve nem rajzolok mangákat...) Egy idézet, és egy újabb oldal az art journal könyvembe.

4. KEDVENC HELYEM
Színes ceruza + vékony fekete kontúr  (Az akvarell ceruzás rajzot én végül kis vízzel elmostam, így jobban tetszik)
Kedvenc helyem pedig egy árnyas pad, valahol a természet lágy ölén, ahol csend van, béke, nyugalom, jó levegő...

5. A LEGJOBB BARÁTOM, és legyen rajta valami ráragasztott:
A jobb oldalon még fotók lesznek...

6. KEDVENC MESÉM - na, már megint Harry Potter :)
Táblafestékkel alapozott Rayher karton, fehér és világoskék ceruza, pasztell ceruza, zselés toll. Készült hozzá egy oldalpár is, ugyanilyen fekete alapozással, és a következő idézettel (angolul)
"Pontosan szemközt vele éles, ezüstös fény jelent meg a fák között. Forrása, bármi vagy bárki volt is az, zajtalanul mozgott: úgy tűnt, mintha lebegve közlekedne.
(...)
Végül egy tölgyfa mögül kilépett a ragyogás forrása. Egy ezüstösfehér, holdragyogású
, kápráztató őzsuta volt; kecsesen, nesztelenül lépkedett, patái érintetlenül hagyták a finom porhavat.

(...)
- Ennyi év után is?
- Örökké - felelte Piton."


 7. FÉLELMEM
Golyóstoll, papírzacskó, és minimális időráfordítás. Hamar túl akartam lenni rajta. Ennél élethűbben nem megy, ahhoz már túl sokáig kéne nézegetnem a dögöt :) 
 
Ennyi volt az első hétre. Nagyon élveztem! Bár így, hogy munka után mindig a rajzolással foglalkoztam, kicsit elúszott a lakás és 1x sem ment a mosógép... Túléltük. Ez a hét igazából nehezebb, hogy itthon vagyok szabin, mert a két csajszi mellett nehezebb találni egy nyugodt félórát rajzolásra (napnyugta előtt).

Jövő héten mutatom az újabb rajzokat :)

2 megjegyzés: